• Afgelastingen

Geen afgelastingen

• Informeer voor doorgang bij uitwedstijden desbetreffende verening waar het team moet spelen. Mogelijk dat alleen wedstrijden op kunstgras doorgang vinden, vraag er specifiek om bij betreffende vereniging!!

Afgelastingen worden veelal op zaterdagochtend pas bekend, wanneer de consul in alle vroegte langs de velden is gegaan. Houd voor afgelastingen deze pagina in de gaten, we proberen elke zaterdag rond 8.00 uur op de wedstrijddag de info erop te zetten.

Informatie over afgelastingen

• Voor afkeuringen binnen in onze regio West-II via "ElfVoetbal" : klik HIER
    • Voor afkeuringen in regio Rotterdam : klik HIER

Bij heel slecht weer kan het gebeuren dat er al wedstrijden eerder door de KNVB worden afgekeurd en hiervoor is het onderstaande van belang.

Het amateurvoetbal in Nederland is onderverdeeld in landelijke competities en competities die door de zes districten worden georganiseerd. Daarnaast is er een onderverdeling in Categorie A en B. Hieronder wordt uitgelegd welke teams daar toe behoren. Dit is vooral handig om te weten in geval van afgelastingen.

Landelijke competities:

Senioren Hoofdklassen zaterdag en zondag:

A-junioren Eredivisie en 1e divisies

B-junioren Eredivisie en 1e divisies

C-junioren 1e divisies

Vrouwen Hoofdklasse en 1e klassen

Districten:

Noord, Oost, West I, West II, Zuid I en Zuid II (Verburch behoort tot district West II)

Categorie A:

mannen veldvoetbal standaard hoofdklasse t/m 7e klasse

mannen veldvoetbal reserve hoofdklasse t/m reserve 3e klasse (*)

vrouwen veldvoetbal hoofdklasse t/m 2e klasse

A-, B-, C-junioren eredivisie t/m 1e klasse

D-pupillen top- en hoofdklassen

Categorie B:

De elftallen/teams die spelen in de overige klassen.

(*) Afgelastingen van de landelijke competities van het zaterdag en/of zondagamateurvoetbal betekent NIET automatisch dat de wedstrijden, die door de districten van de KNVB worden georganiseerd óók zijn afgelast. Dit wordt dan apart door de media vermeld. Algehele afgelastingen van het zaterdag- en/of zondagvoetbal betekent echter automatisch wel dat OOK alle wedstrijden, die door de districten van de KNVB worden georganiseerd, zijn afgelast.