• Geflatteerde nederlaag voor Verburch bij VELO
    Onder druilerige omstandigheden leed Verburch afgelopen zaterdag een 3-0 nederlaag op bezoek bij VELO. Op deze nederlaag viel weinig af te dingen, maar als de oranjehemden op bepaalde momenten slagvaardiger zouden zijn geweest, had er misschien wat meer mogelijk geweest.
    De wedstrijd begon dramatisch voor Verburch. Na ruim een minuut spelen schoot een verdediger van VELO in de drukte een bal blind naar voren. Gedragen door de wind en doorschietend op het natte veld belandde deze bal zomaar in de goal: 1-0. In de fase na de goal hanteerden beide ploegen dezelfde tactiek in het druk zetten om vanuit de snelle tegenaanval gevaarlijk te worden. Hoewel Verburch het meeste de bal had, waren de snelle aanvallen van de thuisploeg erg gevaarlijk. In de elfde minuut ontstond op deze manier ook de 2-0. Een mooie steekbal op de rechtsbuiten van VELO werd zeer beheerst afgerond. Hiermee werd de missie van Verburch er niet makkelijker op.
    Verburch deed echter van zich spreken door steeds meer gevaar voor het doel van de thuisploeg te stichten, maar gescoord werd er in deze fase niet. VELO liet de bal makkelijker rondgaan, maar het balbezit werd te weinig omgezet in uitgespeelde kansen, omdat de beslissende steekpass niet goed was. Verburch probeerde het mindere technische vernuft te compenseren met wat meer fysiek en slaagde hier vrij goed in. Via een aantal hoge voorzetten ontstond wat gevaar, maar hieruit werd niet gescoord, waardoor de ruststand 2-0 bleef.
    In de tweede helft begon VELO sterker dan Verburch en had het in deze fase kansen om de derde goal te maken, maar goed keeperswerk van Dennis Harteveld voorkwam dit. Halverwege de tweede helft kende Verburch een goede fase, waarin het drie enorme kansen op de aansluitingstreffer kreeg, maar achtereenvolgens Dave Zwinkels, Melvin van der Zeijden en Luc van der Knaap kregen de bal er niet in. Toen VELO na 82 minuten uit een directe vrije trap de 3-0 liet aantekenen was de wedstrijd definitief gelopen. Al met al een terechte nederlaag tegen een betere tegenstander.
    Komend weekend is het eerste elftal vrij. Het zal de competitie hervatten op zaterdag 18 november thuis tegen MSV ’71.