• JO9-3 wint van HBS in spannende wedstrijd

Wedstrijdverslag Verburch JO9-3 tegen HBS JO-7 op 14 oktober 2017

Vandaag speelde de JO9-3 thuis tegen HBS. Na de overwinning van vorige week in Monster (2-6) hoopten we weer op een leuke wedstrijd. De eerste helft ging niet zo goed. Ondanks dat we de betere ploeg waren, stonden we in de rust met 0-3 achter. HBS had de beschikking over een speler die duidelijk invaller was van een hoger team, die alle doelpunten hard, hoog en van afstand binnen schoot. In de rust kreeg Levi de opdracht om deze speler te dekken en dat deed hij fantastisch! Als een schaduw ging hij de tweede helft overal met hem mee en zorgde ervoor dat hij ongevaarlijk was en nauwelijks meer aan de bal kwam. Al snel waren we overduidelijk de betere ploeg en scoorde onze vaste spits Yura de 1-3 aansluitingstreffer. De verdediging stond dankzij Ben als een huis en we gaven geen kansen meer weg. Kort daarna kon Sam na een mooie aanval de 2-3 binnen schieten en waren we weer terug in de wedstrijd. HBS schoot soms nog van afstand, maar naast het goede verdedigingswerk van Ben was keeper Dylano goed geconcentreerd en met zijn snelle reflex en prima uittrap zorgde hij ervoor dat de bal weer snel voor het doel van HBS terecht kwam. Na een aantal mooie aanvallen was het Rick die er voor zorgde dat HBS de bal niet weg kreeg door het de tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken en bleven we zoeken naar de gelijkmaker. Die kwam er ook, want een minuut of 10 voor tijd schoot Rens de 3-3 binnen. Het vertrouwen in een goede afloop was weer helemaal terug en na een mooie dribbel en goede kans van de uitstekend spelende Levi bracht de keeper nog redding. Kort daarna lukte het uiteindelijk Sam om de 4-3 op het scorebord te zetten. Het bleef spannend, want een zeldzame kans van HBS ging via de binnenkant van de paal tegen de andere paal en daarna weer het veld in voor Dylano kon ingrijpen. De bal was gelukkig niet over de lijn geweest! Toen was het tijd en konden de spelers na de penalty’s genieten van deze zwaar bevochten, maar verdiende overwinning. Mannen (en dame) gefeliciteerd met deze superprestatie, het was geweldig om te zien!