• Sportstichting Verburch nodigt u uit deze informatieavond  bij te wonen op woensdagavond 1 november 2017 aanvang 20.00. De avond is bedoeld voor bestuursleden, leiders, commissieleden, anderszins vrijwilligers en iedereen die betrokken is bij de sportvereniging en met name bij de jeugdopleiding.

SPORTSTICHTING VERBURCH

ARCKELWEG 20

2685 SM POELDIJK

T.: 0174 ?? 242292

verburch@caiway.nl

Geacht bestuur,

De John Blankenstein Foundation is een Nederlandse stichting die zich ten doel heeft gesteld de sociale acceptatie van homo’s en lesbiennes in zowel topsport als breedtesport te bevorderen. Specifiek richt de John Blankenstein Foundation zich op het verbeteren van zichtbaarheid en beeldvorming van homoseksuele sporters binnen sportclubs en sportbonden. De stichting is genoemd naar de oud-topscheidsrechter en activist voor homorechten John Blankenstein en staat onder leiding van diens zus Karin Blankenstein.

Sinds de oprichting in 2008 is de stichting door veel sportorganisaties benaderd voor meer informatie. Talloze BVO’s en amateurverenigingen zijn sindsdien bezocht en projecten zijn van de grond gekomen met maar één doel: respect in de breedste zin van het woord in alle geledingen, op alle niveaus, in alle organisaties, in groot en klein verband voor ieder ander.

De stichting weet met cijfers en statistieken, met verhalen en persoonlijke ervaringen een pijnlijk beeld te schetsen, een beeld dat anno 2017 helaas nog regelmatig actueel is. Ook worden tips gegeven hoe te handelen en om te gaan met diversiteit. Met VR-brillen kunt u aan den lijve ervaren hoe het is om buitengesloten te worden.

Sportstichting Verburch nodigt u uit een informatieavond rond dit thema bij te wonen op woensdagavond 1 november 2017. De avond is bedoeld voor bestuursleden, leiders, commissieleden, anderszins vrijwilligers en iedereen die betrokken is bij de sportvereniging en met name bij de jeugdopleiding. Want juist in die kringen wordt het probleem vaak niet herkend en weet men niet goed hoe ermee om te gaan. De avond wordt gehouden in de voetbalkantine van Verburch en begint om 20.00 uur.

Vertegenwoordigers van alle bij Verburch aangesloten sportverenigingen worden uitgenodigd deze informatieve avond bij te wonen. Wilt u zich aanmelden als u inderdaad van plan bent te komen door hierop te klikken. We zien u graag!

Namens het Stichtingsbestuur Verburch

Peter Zuidgeest, vz.