• Verburch 2 - Katwijk 2
    Verburch 2 ontvangt Katwijk 2 in Poeldijk.
    De 2e tegenstander van Verburch 2 deze competitie was Katwijk 2. Katwijk stond na 1 wedstrijd bovenaan door 5-2 te winnen van Honselersdijk. Op papier ook een lastige tegenstander voor Verburch, die nog opzoek zijn naar de eerste punten van het seizoen.
    Opstelling van Verburch 2:
    Tom vd Spek
    Dave Carlo Scholtes, Dennis Hoogervorst, Jim vd Bos (Bart van Kester), Beau van Bergenhenegouwen
    Mitchel Duijvesteijn (Dylan Boere), Shyrano Karia (Nick van Zijl), Sander Rens
    Jorn Mieog, Sander Bom (Tim van Luijk), Kevin Wilmer

Om 12.00 stonden beiden teams en de scheidsrechter klaar om te beginnen. Het fluitsignaal klonk en Katwijk mocht aftrappen. Verburch had net als vorige week de focus op het voetballen vanuit de organisatie en dat was meteen te zien. Katwijk maakte het spel, maar kon maar een paar keer in de buurt van het Poeldijkse goal komen door het sterk verdedigende Verburch. Dat had voor de laatst genoemde wel de consequentie dat het moeilijk was om ook voorin gevaarlijk te worden. Toch kwam Verburch er net voor de rust een keer gevaarlijk doorheen met Shyrano, maar de keeper zat er goed bij. Met een stand van 0-0 werd de rust bereikt, waarbij vooral de keepers aan beide kanten een compliment verdienen voor de reddingen die nodig waren!
    De thuisspelende ploeg mocht de 2e helft beginnen en beide teams gingen opzoek naar een doelpunt. Helaas voor Verburch viel het eerste doelpunt van de wedstrijd (een kopbal uit een corner) in het voordeel van de Katwijkers. 0-1. Hierna volgde een periode waarin Verburch wat meer kon en mocht voetballen van Katwijk, maar Verburch was te slordig voorin om zich te belonen met een doelpunt. Aan de andere kant beloonde Katwijk zichzelf wel na 2 uitgespeelde aanvallen, waarna de stand op het scorebord 0-3 was geworden. De laatste paar minuten had Verburch wel weer heel even hoop, toen Kevin een corner van Dylan binnen kopte. Al was die hoop van korte duur, want Katwijk gooide de wedstrijd definitief op slot door de 1-4 te maken uit een hard afstandsschot vanaf de zijkant.
    De eerstvolgende wedstrijd van Verburch 2 is a.s. zaterdag 8 oktober om 11.45 uur UIT in Leiden tegen UVS 2. Een nieuwe kans om de eerste punten van het seizoen mee terug naar Poeldijk te nemen!