• Verburch 2 speelt beste eerste helft van het seizoen, en pakt door strijd de overwinning.
    Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen competitie genoot HVC 10 op het programma, uit werd daar met hangen en wurgen een gelijkspel uit het vuur gesleept. Alleen zoals zo vaak dit seizoen is Verburch 2 in thuis wedstrijden voor veel ploegen een hoge drempel.
    Om 12.00 was het HVC 10 dat de bal aan het rollen bracht. Verburch pakte vanaf het begin van de wedstrijd het heft in handen en door goed combinatie spel en vroeg druk zetten had HVC 10 het heel moeilijk. Dit resulteerde dan ook in een Penalty voor Verburch in de 13e minuut. Het was Jorn Mieog die diep gestuurd werd en de verdediger van HVC 10 kon niets anders doen dan aan de handrem trekken. Sander Rens was het die vanuit de Penalty de terechte 1-0 op het scorebord zette. Hierna was het Verburch die het spel dicteerde, HVC 10 kwam er niet aan te pas. De trainer van HVC 10 was de wanhoop nabij en wisselde 4 van zijn 11 spelers, een groot compliment voor de manschappen van Verburch. Helaas lukte het niet om de voorsprong uit te bereiden en werd er met een 1-0 rust stand de kleedkamer opgezocht.
    Vol vertrouwen en goede moed begon beide teams aan de 2e helft. Helaas lukte het Verburch niet om het veld spel vanuit de eerste helft door te trekken. Het was HVC 10 dat door opportunistisch voetbal het Verburch lastig maakte, al kon het op 1 goede kans na ook niet heel gevaarlijk worden. Verburch leverde veel strijd en dit resulteerde uiteindelijk nog in de 2-0 waardoor de eindstand bekend was.
    Groot compliment voor het team, hopelijk kan dit spel doorgetrokken worden naar volgende week. Waar de lastige uitwedstrijd tegen Dso staat te wachten. Tot dan!