• Verburch al strijdend naar driepunter tegen DUNO
    In een zeker niet hoogstaande wedstrijd heeft Verburch afgelopen zaterdag met 2-1 weten te winnen van het Haagse DUNO. Met deze zege werd de 1-0 nederlaag van vorige week, op bezoek bij Maasdijk even vergeten.
    Het initiatief in het eerste deel van de eerste helft lag met name bij de bezoekers die veelal via de opkomende backs de overalsituatie probeerden te creƫren. Al binnen tien minuten werd een scherpe voorzet vanaf de rechterkant handig verlengd, maar gelukkig belandde deze bal bovenop de lat boven doelman Benito Stijger. Verder werd DUNO gevaarlijk uit een vrije trap die in het zestienmetergebied bleef liggen en een afstandschot, dat sierlijk door Stijger werd gekeerd. Verburch kreeg na bijna een half uur echter een cadeautje dat het spelbeeld deed kantelen. Een stevige overtreding ruim buiten het strafschopgebied werd door de warrig leidende scheidsrechter van dienst beoordeeld als een overtreding binnen de beruchte lijnen. Dave Zwinkels wist dit presentje op waarde te schatten en schoot zuiver raak: 1-0. In de hierop volgende aanval had Verburch direct de score kunnen verdubbelen, maar dit keer faalde de thuisploeg in de afwerking. Tot aan de rust bleef de score ongewijzigd.
    In de tweede helft wist Verburch de tegenstander veel beter onder druk te krijgen en kon het de zwaktes bij DUNO beter bloot leggen. Zonder zelf heel goed te voetballen, hield het DUNO ver van de eigen goal af, maar als een duveltje uit een doosje was het de spits van de gasten die na 65 minuten spelen de stand gelijk trok. Wederom een voorzet van de rechterkant werd hard en hoog ingeschoten: 1-1. In de hierop volgende fase ontstond een vrij open wedstrijd, waarin veel lichte overtredingen werden gemaakt. Uit een van de vele vrije trappen die hieruit ontstonden, wist Ricardo van der Knaap de bal precies op het hoofd van Wesley Vollebregt te leggen en hij verschalkte de lange doelman van DUNO hoog in de goal: 2-1. In het restant zocht DUNO meer en meer de aanval, waardoor Verburch in de tegenstoot heel veel ruimte kreeg. Twee enorme kansen die hieruit voortvloeiden, werden echter jammerlijk verprutst. Vlak voor tijd schreeuwde heel DUNO, onterecht, om een strafschop vanwege hands, maar de scheidsrechter besloot dit weg te wuiven. Na ruim 90 minuten waren de eerste drie punten voor Verburch een feit.
    Zaterdag a.s. speelt Verburch wederom een thuiswedstrijd, ditmaal tegen Wateringse Veld/Kranenburg. Om 15.15 wordt er afgetrapt.