• Verburch en Naaldwijk spelen gelijk
    Een weinig verheffende en stroperige eerste helft werd afgelopen zaterdag afgewisseld met een spetterende tweede helft. Verburch en Naaldwijk hadden na afloop genoeg om over na te beschouwen. Na exact 90 minuten voetbal werden de punten verdeeld: 2-2.
    In de eerste helft viel er zoals geschreven weinig te beleven voor de neutrale kijker. De eerste serieuze kans van de wedstrijd was na zo’n 10 minuten voor de gasten. Een afgeslagen spelhervatting werd in de breedte verplaatst en een speler van Naaldwijk mocht van 15 meter vrij uithalen, maar schoot gelukkig naast. Even hierna schrokken de aanwezigen flink toen de linksback van Naaldwijk zijn knie lelijk verdraaide en met een ferme schreeuw naar de grond ging. Na een korte onderbreking vanwege de blessurebehandeling leek de ergste schade mee te vallen, maar moest de onfortuinlijke back zich wel laten vervangen.
    Er ontspon zich een tactisch spel, waarin beide ploegen elkaar in de houdgreep namen. Naaldwijk probeerde het nog eens van net buiten de zestien, maar de grootste kansen waren voor de thuisploeg. Al vroeg na de onderbreking lukte het Dave Zwinkels niet om de bal mee te nemen, waardoor hij te ver naar buiten moest corrigeren om vrij voor de doelman te kunnen schieten en tien minuten voor rust kregen zowel Luc van der Knaap als Melvin van der Zeijden een 100%-kans niet binnengewerkt, maar bracht eerst de lat en daarna de Naaldwijkse doelman redding. De ruststand van 0-0 was dan ook het logische gevolg.
    Naaldwijk opende de tweede helft sterker. Verburch had meer moeite om op het middenveld zijn zaakjes op orde te brengen. Naaldwijk wist hierdoor wat beter tussen de linies te voetballen. De openingstreffer kwam echter letterlijk uit de lucht vallen. Een voorzet werd door de Poeldijkse verdediging niet weggewerkt en de nummer 10 van de Naaldwijkers bedacht zich geen seconde en volleerde snoeihard raak: 0-1. Toen de gasten na ongeveer minuten ook de 0-2 lieten aantekenen, nadat de spits een messcherpe voorzet knap binnengleed, leek het pleit beslecht. Trainer Dennis van den Steen probeerde het spelbeeld te kantelen door aanvallend te wisselen en bracht Sander Bom voor Davey Mast, waardoor achterin 1-op-1 werd gespeeld. Bom verzilverde direct de eerste de beste voorzet die hij op zijn hoofd kreeg en plotseling waren de rollen volledig omgedraaid. Verburch bleek in staat Naaldwijk de wil op te leggen en de Naaldwijkers profiteerden matig van de ruimte die achterin viel. In de 88e minuut combineerde Sander Bom binnen de zestien met Sven van der Meer en laatstgenoemde scoorde met zijn eerste treffer na een afwezigheid van een jaar de 2-2. In de dying seconds had hij met heel veel geluk ook nog de winnende kunnen maken, maar een door hem geblokte poging tot uitverdedigen, schoof rakelings langs de goal.
    Verburch hervat na de winterstop de competitie met een uitwedstrijd bij LYRA op 27 januari om 14.30.