• Verburch heeft een gemakkelijke middag.
    Na het voetbal vrije weekend stond afgelopen zaterdag Sc Madestein op het programma. Madestein op dit moment hekkensluiter draait geen goed seizoen en zal naar alle waarschijnlijkheid afzakken naar de 4e klasse. Op het oude terrein van de VV Postduiven werd om 14.30 afgetrapt.
    Vanaf het begin van de wedstrijd was het duidelijk wat zowel de intenties waren van Verburch als van Madestein. Verburch probeerde met snel combinatie voetbal de verdediging te slechten en Madestein parkeerde de bus op hun eigen 16 meter en probeerde met de lange bal gevaarlijk te worden. Madestein hield dit de eerste 20 minuten goed vol maar uiteindelijk kon Ference van den Berg in de 20e minuut aan tekenen voor de 1-0. De muur was gebroken en via nog 2 x Ference van den Berg 1 x Vince van der Knaap en 1x Miquel van Dijk kon Verburch uitlopen naar een 0-5 voorsprong. Overigens complimenten voor de grens rechter van Madestein, die een aantal keer terecht de vlag naar beneden hield. Ondanks er door eigen spelers meerdere keren werd gevraagd waarom de vlag niet omhoog ging.
    De 2e helft hoefde eigenlijk niet gespeeld te worden, maar zoals iedere wedstrijd duurde deze wedstrijd ook minimaal 90 minuten. Iedereen verbaasde er zich ook over dat Madestein wat terug kon doen. Na slecht ingrijpen kon Madestein vrij eenvoudig de 1-5 binnen tikken. Uiteindelijk was dit ook het enige wat Madestein vanmiddag kon doen. Verburch liep hierna nog uit naar 1-9 al had de uitslag veel groter kunnen uitvallen.
    Het vlaggenschip is nu 2 weken vrij en zal zich zo goed mogelijk gaan voorbereiden op de thuis wedstrijd op 4-3-2023 tegen sv Duindorp. Tot dan!