• Verburch houdt de punten wederom in eigen huis

Ook de vierde thuiswedstrijd deze competitie slaagde Verburch erin om ongeslagen te blijven. MSV ’71, dat voorafgaand aan de wedstrijd slechts 2 punten minder bezat dan de thuisploeg, werd uiteindelijk eenvoudig aan de kant gezet.
    De jarige Melvin van der Zeijden was aan Poeldijkse zijde de gevierde man. Met drie doelpunten wist hij eindelijk van de hatelijke nul af te komen. Het moet gezegd dat zijn teamgenoten hem afgelopen zaterdag makkelijk wisten te vinden, maar dat de gasten uit Maassluis hem ook alle gelegenheid boden om te scoren. Al na 7 minuten een diepe voorzet van Vincent Rens, die door van der Zeijden in een keer op de pantoffel werd genomen voor de 1-0 en een kwartier later een kopstoot binnen het zestienmetergebied voor de 2-0. MSV ’71 wist hier, afgezien van een enorme kans in de eerste minuut, weinig tegenover te stellen, al moet worden gezegd dat de gasten, misschien wel wat naïef bleven vasthouden aan het voetballende spel dat ze graag willen spelen. Vrij snel na de 2-0 viel eigenlijk uit het niets ineens de 2-1, toen Vincent Rens zich wat makkelijk liet aftroeven aan de rechterkant en de voorzet van de linksbuiten keurig werd binnengelopen door een speler van MSV.
    Verburch liet zich echter niet teveel van de wijs brengen en bracht nog voor de rust de marge op 3 doelpunten. Eerst werkte Rico Kok een door hem zelf opgezette aanval keurig hoog in de goal af na een prima voorzet van Dave Zwinkels en vlak voor rust wist Melvin van der Zeijden zijn derde van de middag te maken en zo de 4-1 ruststand te bepalen.
    In de tweede helft was MSV ’71 iets sterker en Verburch iets minder goed dan in de eerste helft. Toch had de thuisploeg twee riante mogelijkheden op een hogere tussenstand, maar Luc van der Knaap wist beide kansen niet te verzilveren. MSV ’71 maakte vroeg in de tweede helft de 4-2, kreeg in het restant van de wedstrijd de iets betere kansen, maar was niet meer in staat iets aan de score te veranderen. Al met al een meer dan terechte overwinning voor de thuisploeg.
    Komende zaterdag speelt Verburch om 14.30 de uitwedstrijd tegen SC Monster.

Zie hier voor de foto's van wedstrijd: foto's