• Verburch is Hercules de baas
    Na van een vrij weekend te hebben genoten, hervatte Verburch afgelopen zaterdag de competitie met een thuiswedstrijd tegen HVV Hercules uit Den Haag. Waar in de heenwedstrijd onder heerlijke omstandigheden een vrij eenvoudige 0-2 overwinning werd geboekt, werd het dit keer onder stormachtige omstandigheden 4-1.

Hercules, voorafgaand aan de wedstrijd de nummer 12 van deze poule, heeft best een vaardige ploeg. Zeker voorin lopen een aantal handenbindertjes, maar het grote probleem van de Hagenaars is dat ze zich snel uit hun spel laten halen. Bij kleine overtredingen werd met veel kabaal om een kaart gevraagd en bij het uitblijven van een kaart blijven de spelers mopperen op de scheidsrechter. Doodzonde, want het haalde ook zaterdag het ritme uit de wedstrijd. Verburch begon flitsend, zag binnen een minuut een glaszuivere treffer vanwege vermeend buitenspel worden afgekeurd, maar ging mee in het momentenvoetbal van Hercules. Na een paar speldenprikjes viel de 0-1 letterlijk en figuurlijk uit de lucht. Een afgeslagen bal werd wonderschoon in de verre bovenhoek gevolleerd en liet doelman Stijger van Verburch kansloos. De vertragingstactiek van Hercules werd verder afgestoft en zo werd het een zeer rommelige eerste helft, die vaker stil lag dan dat er werd gevoetbald. Na een half uur viel eigenlijk uit het niets de gelijkmaker en ook nu ging de vlag van de grensrechter omhoog. Dit keer bedacht de scheidsrechter zich niet en keurde de terechte gelijkmaker van Jordy Zwinkels goed: 1-1. Tot aan de rust kabbelde het spel voort, Verburch had moeite om rust te vinden in het positiespel en Hercules had fysiek niet meer de mogelijkheden om tot aanvallen te komen.

In de tweede helft bleek Verburch de bovenliggende partij. De gasten konden de ruimtes niet meer belopen en werden meer en meer teruggedrukt. De 2-1 kon eigenlijk niet uitblijven en werd in het eerste kwartier na rust gemaakt door Dave Zwinkels. Verburch moest na deze treffer alert blijven bij de snelle uitvallen van de voorwaartsen van Hercules, want zij creëerden met hun snelheid en balvaardigheid het nodige gevaar. Doelman Stijger hoefde echter maar eenmalig echt in te grijpen en deed dit vakkundig. Na zo’n 70 minuten voetbal besliste Dave Zwinkels de wedstrijd door uit een corner de 3-1 aan te tekenen. Hiermee was de wedstrijd definitief gespeeld. Verburch wist in het restant van de wedstrijd nog een aantal kansen te missen, maar Sven van der Meer zorgde voor het slotakkoord door een paar minuten voor tijd de 4-1 binnen te schieten.

Komende zaterdag wacht Verburch de uitwedstrijd bij HBSS. Deze wedstrijd vangt om 14.30 aan.