• Verburch JO13-2 komt te kort

Na het fraaie gevecht van vorige week togen de mannen van JO13-2 vol goede moed en hoop naar de Melis Stokelaan te Den Haag voor de tweede competitiewedstrijd. Biedt Moedig Tegenstand (BMT) "Bucaspor" was de tegenstander, die net als de Poeldijkers de eerste competitiewedstrijd hadden verloren. Hoewel vroeg in het seizoen, het was eigenlijk al meteen een echte "zespuntenwedstrijd".
    Vanaf de aftrap was duidelijk dat BMT het belang van de wedstrijd begreep. Verburch daarentegen liet ziet aftroeven op alle fronten en kwam nauwelijks aan voetballen toe. BMT leunde een beetje op de individuele kwaliteiten van een enkeling en de Poeldijkers wisten zich geen raad met het tempo van de tegenstanders. Na enkele hachelijke momenten voor het Verburch-doel moest het doelpunt wel een keer vallen en dat gebeurde dan ook. Het was teleurstellend om te zien hoe eenvoudig de Poeldijkse defensie zich uit liet spelen. Na het tegendoelpunt herpakte Verburch zich enigszins. Het spel bleef matig, maar de Oranjehemden kwamen in ieder geval een paar keer over de middellijn. Door gepruts van de BMT-goalie kreeg Verburch zelfs nog een dot van een kans, maar de aanvallers waren niet doeltreffend genoeg om het buitenkansje te benutten.
    De ruststand was 1-0 voor BMT en daar was helemaal niets op af te dingen. De meegereisde supporters waren blij met het rustsignaal, want dat bood de gelegenheid te genieten van heerlijke Turkse broodjes van de houtskoolgrill voor de kantine. De heerlijke mediterrane geur was op vrijwel het gehele complex te ruiken en dat rond het middaguur ...
    Het Poeldijkse Legioen vestigde haar hoop op het tweede bedrijf en even leek die hoop gerechtvaardigd. Verburch startte redelijk goed aan de tweede helft. Het goede begin was echter van korte duur, want door persoonlijke fouten maakte Verburch het zichzelf ontzettend moeilijk. De 2-0 was een logisch gevolg van de vele fouten. Ondanks de oplopende achterstand bleef Verburch proberen in de buurt van de Haagse goalie te geraken en sporadisch leek dat te lukken. Echt doelrijpe kansen leverde dat echter niet op en ook een vrije trap op een kansrijke plek leidde niet tot de aansluittreffer. Aan de andere kant counterde BMT naar hartenlust en wist de 3-0 binnen te prikken. Het zou de eindstand worden.
    Verburch was vandaag even matig als het regenachtige weer. Geen moment hebben de Poeldijkers aanspraak kunnen maken op één of meer punten. Volgende week een nieuwe kans.