• Verburch JO15-2 behaalt zege in tumultueus duel
    In de middenmoot van de 2e klasse stond een onvervalste Westlandse derby op het programma tussen vv Lyra en Verburch. De derby's tussen deze clubs kenmerken zich al jarenlang door veel strijd en nipte zeges.
    Op een guur Sportpark De Zweth begonnen beide teams met veel inzet aan het duel. En dat was een prettige bijkomstigheid na het slappe optreden van Verburch van vorige week.
    Het spel ging in hoog tempo heen en weer, maar dat ging wel ten koste van de zuiverheid.
    Zowel de Lierenaren als de Poeldijkers probeerden hun aanvallers in stelling te krijgen, maar slaagden daar eigenlijk allebei niet in. Er waren dan ook,weinig doelrijpe kansen te noteren. Een enkele keer was er een scrimmage voor het Poeldijkse doel, maar de Poeldijkse goalie werd geen enkele keer tot een redding gedwongen. Dat laatste gold in de eerste helft overigens ook voor de Lierse doelman.
    Kortom, een 0-0 ruststand was terechte afspiegeling van de krachtsverhoudingen op het veld.

De Oranjehemden kwamen goed uit de rust. Het spel was beter doordat de zuiverheid van de passing beter was. Daarnaast werden er meer duels gewonnen en was de tweede bal vaker dan voor rust voor de Poeldijkers. Het leidde een paar keer tot veel dreiging voor het Lierse doel.
    De beloning voor Verburch kwam halverwege de tweede helft toen Sandro doeltreffend afdrukte ... Met rechts nota bene ... z'n \"chocoladebeen\". Een mooi doelpunt en een verdiende voorsprong.
    Na het doelpunt werd de sfeer op het veld wat onvriendelijker. De duels werden grimmiger en frustraties namen wat toe. Het leidde tot een 10-minuten straf voor Verburch en dus moest Verburch met een man minder aan de bak. En dat deden de mannen met flair. Door allen een stapje harder te lopen en elkaar beter te coachen, bleef Verburch fier overeind.
    In de slotfase prikte Verburch een counter net naast het doel, maar dat zou ook wat teveel zijn geweest van het goede.

Verburch JO15-2 sleepte een prima 0-1 zege in de wacht. Het zou mooi zijn de stijgende lijn in het spel door te trekken naar volgende week.

Tja, trainer Dennis ... ben je er één keertje niet en dan winnen de mannen .....