• Verburch JO15-2 verliest van zichzelf
    Op het hoofdveld van Sportpark Verburch stond zaterdag een duel in de middenmoot van de 2e klasse op het programma. In alle vroegte trad Verburch JO15-2 namelijk aan tegen vv Naaldwijk.
    En hoewel de oktoberzon maar hartelust scheen, waren er niet veel toeschouwers te zien langs de lijn. En dat was jammer, want het ontbreken van een passende ambiance voor de derby sloeg in de hoofden en benen van de Oranjehemden. Want vanaf minuut één spetterde en knetterde het niet bij Verburch. Sterker nog, de matige tegenstander kreeg zelfs de overhand in het begin van de wedstrijd.
    Pas halverwege de eerste helft kreeg Verburch een beetje grip op de wedstrijd, maar juist toen sloeg vv Naaldwijk keihard toe: kort achter elkaar brak Naaldwijk tot tweemaal toe op identieke wijze door de Verburch-defensie en even zo vaak werd er doeltreffend afgerond. Het was daarbij onthutsend om te zien hoe slap er verdedigd werd, dat er geen communicatie was en dat er totaal geen rugdekking werd gegeven.
    De 0-2 achterstand werkte verlammend uit en het duurde door dan ook heel lang voordat er een kans was te noteren voor de Oranjehemden.
    Vlak voor rust kreeg Verburch een uitgelezen mogelijkheid voor de aansluitingstreffer, maar staand op de penaltystip werd de bal meters naast het lege doel geschoten ...
    De 0-2 achterstand bij rust was dan wellicht wat te veel, maar Verburch stelde er onthutsend weinig tegenover.

Na de rust probeerde Verburch aansluiting te vinden bij de Naaldwijkers. De Poeldijkers waren in ieder geval veel dreigender dan voor rust, maar ook in het tweede bedrijf was er een groot gebrek aan doelrijpe kansen. De aansluitingstreffer kwam bijvoorbeeld voort uit een blunder van de Naaldwijkse goalie (en werd overigens wel fraai binnengeschoten).
    De jacht op de gelijkmaker strandde vooral in goede bedoelingen.
    Verburch opereerde daarbij echter niet als een team. De linies sloten nauwelijks op elkaar aan en het samenspel strandde dikwijls vroegtijdig door foutieve passes.
    Door attent keeperswerk werden de counters van Naaldwijk onschadelijk gemaakt, maar ondanks dat bleef de gelijkmaker uit.
    De eindstand was 1-2 in het voordeel van vv Naaldwijk.

Verburch JO15-2 heeft van zichzelf verloren. Als er ergens drie punten behaald hadden kunnen worden, dan zou het wel tegen de tegenstander van vandaag zijn geweest ..