• Verburch kan bij KMD niet imponeren

Verburch is het seizoen 2017/2018 begonnen met een nederlaag in de derby tegen KMD. In Wateringen werd duidelijk dat Verburch goed partij kon bieden aan een beter KMD, maar dat de thuisploeg aanvallend wat meer bracht. De 3-1 eindstand was dan ook terecht.
    Het nieuwe seizoen kwam als geroepen na een lange voorbereidingsfase. Maar net toen deze voorbereiding ten einde liep, moest trainer Dennis van den Steen in aanvallend opzicht puzzelen, vanwege vakantiegangers. Voor de wedstrijd tegen KMD betekende dit dat Dave Zwinkels en Thomas Prins de aanval vormden. KMD liet Verburch op eigen helft zijn gang gaan en besloot druk te zetten rond de middellijn en omdat het speelveld zo klein werd gehouden, zouden enkele momenten de wedstrijd bepalen. KMD bleek in de kleine ruimte vaardiger aan de bal en beter in staat het spel in de lengte en breedte te verleggen. Toch resulteerde dit niet in veel echte kansen. Toch was het al na zo’n tien minuten spelen 1-0 toen een corner bij de eerste paal binnenvloog en was het daarna aan goed uitkomen van doelman Kevin Dijkstra te danken dat het niet al direct 2-0 werd.
    Halverwege de eerste helft had Verburch al tweemaal noodgedwongen moeten wisselen, maar juist na deze wissels kreeg het meer grip op het spel van de thuisploeg. Van achteruit bleek de ingevallen Wesley Vollebregt het spel snel te kunnen verleggen en zo kon er aanvallend wat meer worden uitgericht. De eindpass bleek hierbij het echter het manco, want de doelman van de thuisploeg hoefde weinig actie te ondernemen.
    In de tweede helft een vergelijkbaar spelbeeld als in de eerste helft, maar Verburch verzandde te snel in de lange bal op spits Dave Zwinkels. Na 55 minuten scoorde de thuisploeg, wederom uit een spelhervatting, de 2-0. Na deze goal werd het speelveld groter en groter en vooral KMD benutte deze ruimte, onder aanvoering van hun aanvoerder, goed. Toch was ook de 3-0 een doelpunt dat ontstond uit een corner, waarmee in feite het verhaal van deze middag is verteld. In de laatste minuut redde Dave Zwinkels vanaf de rand van het strafschopgebied de eer met een van richting veranderd schot, waarmee de eindstand op 3-1 kwam.
    Komende zaterdag speelt Verburch de eerste thuiswedstrijd tegen het goed gestarte Duindorp (hield VELO knap op 0-0). Deze wedstrijd vangt om 15.00 aan.

Zie hier voor de foto's van de wedstrijd: foto's