• Verburch knokt zich terug
    Op een zonnige winterse zaterdagmiddag trof Verburch de eerste competitie wedstrijd in 2023 VV Naaldwijk. Meteen een derby, de nummer 2 tegen de nummer 3. Het grasveld werd goedgekeurd door de grasmeesters dus kon de wedstrijd onder leiding van Manon Plandsoen om 14.30 uur beginnen.

Het was te zien dat beide ploegen voor de winst wilde gaan want er werd hoog druk gezet aan beide kanten. Het was Verburch die in de opening van de wedstrijd meer de bal had en probeerde te voetballen. Er vormden hierdoor een paar kleine kansjes die via de zijkant ontstonden. Helaas leverde dit nog geen grote kansen op dus bleven de goals voorlopig nog uit. Ook Naaldwijk kwam beter in het spel. Balverlies aan de zijkant leverde meteen de 1-0 voor Naaldwijk op. Via een lage voorzet kon de linksbuiten van Naaldwijk de 1-0 binnenlopen. Niet even later volgde de 2e grote kans voor Naaldwijk, met een schot op de paal bleef het gelukkig bij 1-0 en gingen we aan de thee.

Het was duidelijk dat we de 2e helft meer strijd moesten leveren wilden we nog 3 punten mee willen nemen naar Poeldijk. In de tweede helft ging het wat op en neer met kansen aan beide kanten. Helaas volgde in plaats van de 1-1 de 2-0 voor Naaldwijk. Na wat voorzetten en een corner was het uiteindelijk raak via een kopbal voor Naaldwijk, 2-0.

Met verse krachten in de ploeg moest Verburch voor een ommekeer gaan zorgen. Met nog tien minuten te spelen volgde een voorzet op Vince vd Knaap die wilde inkoppen maar door twee man werd ‘geblokkeerd’ en zo naar de grond ging. Penalty voor Verburch. Deze werd benut door Vince en zo konden we op jacht naar de gelijkmaker. Met nog twee minuten op de klok moest Stef Geertsema het veld verlaten. Na een klein opstootje met wat duw en trekwerk kreeg de spits van Naaldwijk geel en kreeg Stef zijn 2e gele kaart. Hierdoor ontving Verburch een vrije trap die lang werd getrapt. Met het doorkoppen van Riley Hees kwam onze linksbuiten Ilhan Sentürk opeens 1 op 1 en zonder twijfel haalde hij uit waardoor de 2-2 op het scorebord stond. Er was nog hoop op de 2-3 maar deze bleef helaas uit.

Uiteindelijk mogen we blij zijn met een punt gezien de 2-0 achterstand. Volgende week wacht SV Houtwijk thuis om 14.30 uur dus hopen we u daar allen weer te zien!