• Verburch overklast DUNO
    Onder heerlijke omstandigheden bleek Verburch afgelopen zaterdag aanzienlijk minder moeite te hebben met tegenstander DUNO dan in de heenwedstrijd. In de tweede competitiewedstrijd van het seizoen werden de Hagenaars ternauwernood met 2-1 verslagen, maar dit keer was het verschil veel groter.
    Het vele publiek dat genoot van een lenteachtig zonnetje werd in de eerste helft nog niet echt verwend met goed voetbal. Verburch had een optisch overwicht, zat goed in de duels, zoals dat zo mooi heet en dwong de thuisploeg daarmee terug op eigen helft. Dit leek DUNO ook niet erg te vinden, want in de tegenaanval probeerde het gevaar te stichten. Beide ploegen wisten in de eerste helft een grote kans te creëren. Eerst verzuimde Jordy Zwinkels de oranjehemden op voorsprong te schieten, doordat hij de bal over het goal schoot en even later wist Ricardo van der Knaap met een sliding een bal van de doellijn te glijden. De openingstreffer was typerend voor de manier waarop Verburch de zaken aanpakte. Een goede verovering op het middenveld werd gevolgd door een diepe bal over de rechterflank, waarna de voorzet van Sven van der Meer bij Dave Zwinkels op zijn hoofd belandde en hij hard raak kopte: 0-1. Verburch speelde het restant van de eerste helft rustig uit en in de paar minuten tot de rust gebeurde weinig noemenswaardig.
    Het eerste kwartier van de tweede helft stelde Verburch orde op zaken. Het bleef voetballend de baas en DUNO werd steeds verder teruggedrongen. Jordy Zwinkels maakte na ruim 50 minuten van ruime afstand de 2-0 met een boogbal, waar de keeper niet vrijuit leek te gaan. Toen even later diezelfde Jordy Zwinkels ook de 0-3 aantekende in de korte hoek leek de wedstrijd gespeeld. DUNO zocht het meer en meer in fysiek en verbaal spel, maar wist daarmee de gasten niet uit de tent te lokken. Sterker, nadat Jordy Zwinkels na een goede combinatie met zijn broer Dave voor zijn derde en Verburchs vierde treffer zorgde, moest de thuisploeg met tien man verder. Een onbehouwen en veel te laat ingezette sliding liet de scheidsrechter geen andere keus. Hoewel Verburch de laatste twintig minuten met een overtalsituatie te maken kreeg, werd de geboden ruimte niet omgezet in doelpunten, hoewel er best nog wel een aantal mogelijkheden waren. DUNO kwam niet verder dan een terecht afgekeurd doelpunt en nam zijn verlies.
    Komende zaterdag haalt Verburch thuis in tegen MVV ’27. Deze wedstrijd vangt om 15.15 aan de Arckelweg aan.